20 Mayıs 2009 Çarşamba

Trafik Sorununa 33 Çözüm

1. Öncelikle yapılması gereken sürücüleri çok iyi bir eğitimden geçirmektir. Trafik adabını, trafik bilincini iyice belletmek. Birbirine saygıyı öğretmek. Kurallara uymayı öğretmek. Daha sonra da kurallara uymayanlara çok etkin denetimle cezalandırmak. İstanbul da polis az ve olanlarda yeterince iyi çalışmıyor. Sokaklar sahipsiz ve orman kuralları hâkim. Güçlü olan haklı.
2. Şehir içi hızlı tren projesi. İstanbul’un can damarı olan E-5 üzerinde yerden 25-30 m yükseklikte çift yönlü, manyetik ortamda hareket eden ve saatteki hızı 170 Km olan bir tren düşünün. İstanbul’ un trafik problemine tek bu proje ile dur denebilir. Yollara ek şeritler açmak, köprüler yapmak sadece günü kurtarır ki; görüldüğü üzere bunlar çözüm değildir.
Projenin faydaları:
1- Bu proje ile o hat üzerinde otomobil kullanma oranı düşecektir.
2- İki – iki buçuk saatte gidilen iki yer arasını sadece 30 dakikada alabileceksiniz.
3- Toplu taşımacılık özendirilecek, diğer uygar ülkelerdeki gibi toplu taşımacılığın kullanım oranı artırılacaktır.
4- Minibüsler bir şekilde kaldırılacak ya da çok özel yerlerde kısa mesafelerde kullanılacaktır.
3. İnsanlar daha çok toplu taşıma araçlarını kullanmalılar.
4. Yeni alternatif yollar yapılmalı.
5. Tüm İETT Özel Halk Otobüsleri hatları düzenlemeden geçmeli.
6. Taksilere bekleme cepler yapılmalı. (Boş boş geziyor bekleme yapıyorlar trafiği kapatıyorlar.)
7. Tüm yeni yapılan yeni inşaatlara kullanım yoğunluğu kadar otopark mecburiyeti getirilmeli, belediyeler merkezi yerlere yeraltı veya katlı otopark yapmalı.
8. Yukardan giden yol fikri. Bence yola ikinci bir kat şeklinde değil, evlerin üstünden gidecek şekilde yapılmalı. Mesela arkadaki Zincirlikuyu mezarlığına yol yapılamaz ama belli yerlere sütunlar koyarak 20 metre yukardan giden yollar yapılabilir, hem de virajsız olur. Tabii araba yolu değil de tren yolu olacak şekilde düşünüyorum.
9. Yolu tamamen 2x4 şerit daha çok yer varsa 2x5 şerit halinde yerin altına almak ve su an yolun geçtiği yeri yayalaştırmak. (La Defense türü bir şey)
10. Trafik sorununun en güzel ve kesin çözümü raylı sistem. Metro. Bu bütün dünyada böyle. Metro ağını genişletmek için daha da hız verilmeli, öncelikle önemli yerler belirlenmeli ve en kısa zamanda bitirilmeli.
11. Etrafımız denizlerle çevrili, her gün boğazın o manzarasıyla karşılaşıyoruz ama bunu hiç kullanamıyoruz, Maltepe’den vapur kalkıyor olsa Kadıköy trafik yönünden rahatlığa kavuşur.
12. Bir kaza durumunda polisin gelip trafiği açması 1 saati geçiyor. Kaza alanında da polisler gayet aheste ve yavaş hareket ediyorlar. Daha hızlı, mobilize ekiplerin, öncelikli amaçları sürücülerle tartışıp anlaştırmaya çalışmak değil, olay yerini fotoğraflayıp trafiği açmak olmalı.
13. Sabah ve akşam yoğun saatlerde cadde süpüren, çöp toplayan araçlar çıkmamalı. Şişli civarında hemen her gün saat 18.10 da bir çöp kamyonunun arkasında kalınıyor.
14. Bazı döner kavşaklarda birleşen 4-5 yol var, bunlardan mesela 4 tanesi kavşak trafiğinin %95'ini taşıyor, sadece %5 kullanılan 5. yol için trafik ışığı zamanının %20’si ziyan ediliyor. Böyle yerlerin tespiti.
15. İstanbul'un içinde gösteri, miting vs.ye Cumartesi Pazar dahil izin verilmemesi. Çağlayan meydanında mitinge izin veriyorlar. Bu meydan çevresinde 6 tane büyük hastane var. Ayrıca Şişli, Kasımpaşa, Kağıthane'nin E5'e çıkış noktası.
16. Büyük filoya sahip şirketlerle, mesela kargo şirketleri ile belirli saatlerde trafiğe çıkmamaları için anlaşma yapılabilir. Sabah yoğun saatte Kağıthane'deki merkez depolarından çıkan pek çok kargo aracının en azından çıkış güzergahlarında yoğunluk oluşturduğunu herkes görüyor.
17. Köprüdeki paralı geçiş yerlerini ücretsiz yapmak. Bildiğiniz gibi İstanbul en sorunlu bölgelerinden biri de İstanbul boğazını geçmek. Herkes diyecektir paralı geçişler kaldırılsın diye.
18. Marmaray projesi ve Deniz ulaşımına biraz önem verilmeli.
19. Dünya'da hiçbir benzeri bulunmayan şu minibüsleri kaldırıp yerine körüklü otobüsler kullanılmalı. Böylece trafik tüm noktalarda rahatlayacaktır.
20. Şehirdeki şirket ve kurumlar aynı saatte işe başlar ve bitirirlerse ister istemez o saatte trafik oluşur. Belki de kurumların işe başlama-bitiş saatlerinde 20 dk bile olsa farklılıklar oluşturulmalı.
21. İETT’ler ve halk otobüsleri saat 10'dan sonra da devam etmeliler. İstanbul için saat 10 çok erken ki bana kalırsa sabaha kadar -seyrek de olsa- sefer yapmalılar. En azından bazı hatlar. Aynı şey metro ve tramvaylar için de geçerli. Hiç olmazsa onlar 24 saat çalışsınlar. Belki de böylece trafik zamana yayılmış olur.
22. Aynen dış ülkelerin çoğunda uygulandığı gibi Işıklı Kavşaklarda ışık sonralarına yere Yol Kesme için kırmızı baklava çizgisi uygulaması yapılmalıdır. Ağır trafikte yeşil yandığında bu alanda kalanlar kırmızı ışıkta geçmiş muamelesi görmelidir. Diğer taraftan gelen araçların hakkını yememek için geçip geçemeyeceğini hesaplayarak kendine yeşil yansa bile gerekiyorsa geçmemelidir - Polisin sayısal yetersizliği nedeni ile Belediyeden bu konuda destek alınmalıdır. -
23. İnsanların zamanlarını verimli kullanabilmelerine yardımcı olmak için kavşaklara yakın hizmet veren alt ve üst yaya geçitlerine otomatik yürüyen merdivenler konulmalı.
24. Tramvay geçen güzergâhlardan kamu ve özel sektör toplu taşıma araçlarının geçişi kademeli olarak kaldırılmalı. Raylı sistemin yolcu taşıma kapasitesi ve seferleri azami miktarda arttırılmalı.
25. Deniz iskele sayısı artırılarak, Eminönü bölgesine karayolu ile ulaşım yerine deniz yoluyla ulaşım özendirilerek daha aktif hale getirilmeli.
26. Otomobillerde KGS sacmalagina son verilmeli. Sanırım kamyon ve tırlar da güvenlik nedeniyle OGS kullanılmıyormuş onlarda KGS devam edebilir. Ancak otomobillerde kesinlikle KGS' ye son verilmeli. Boğaziçi Köprüsü’nü zaten kamyonlar kullanmıyor. Mevcut durumda, gişelere yaklaşınca soldaki KGS’ciler sağa, sağdaki OGS’ciler de sola girmeye çalışıyor ve köprüde sürüş emniyetini ciddi bicimde tehdit ediyorlar. Üstelik KGS kullananlar durup kartı göstermeye çalışıyor, yani para vermekle çok da bir farkı yok süre acısından, hele hele acemilerin kartı nereye göstereceklerini bilememeleri de ayrı bir zaman kaybı. Buna son vermek icin Boğaziçi Köprüsü tamamen OGS’ ye çevrilmeli, otomobillerin OGS kullanması sağlanmalı.
27. Pratikte mutlaka uygulanması gereken önlem olarak otobüs duraklarında ve benzeri yerlerde özel araçların ve taksilerin bekleme yapmalarının mutlaka engellenmesi gerekir. Buralarda bekleme yapan 1 - 2 araç nedeniyle trafikte kilometrelerce kuyruk oluşuyor. Yani 2 kişinin keyfi olacak diye binlerle insan sıkıntı yaşıyor. Ayrıca bu araçlar sebebiyle otobüsler duraklara yanaşamıyor. Bunu önlemek için çok yüksek cezalar getirilmeli ve titizlikle denetimler yapılmalı.
28. Gerekirse özel halk otobüsleri kaldırılmalı. Bazı zamanlarda müşteri kapma sevdasına trafikte terör estiriyorlar. Duraklara ya doğru düzgün yanaşmıyor ya da çok bekleme yapıyorlar. Normalde taksilerin bile yapmaması gereken kural dışı hareketleri koca koca otobüslerle yapıyorlar. Ayrıca İETT otobüslerine haksız rekabet yapıyorlar. Bazen de müşteri az olan saatlerde çok yavaş giderek trafiği aksatıyorlar. Yani bunların kesinlikle eğitimle düzelebileceğine inanmadığım için kaldırması iyi olur bence.
29. Yol çalışmaları gece gündüz devamlı 3 vardiya seklinde yapılmalı. Hatta gece ve Pazar günü çalışmaları daha yoğun yapılmalı. Mümkün olan en kısa surede bitirilmeli.
30. Boğaz Köprüsünden Anadolu Yakası'na devam ettikten sonra Altunizade Kavşağı'na gelmeden 4 şeritlik yol birden 3 şeride düşüyor ve daha sonra o 3 şeritlik yol tekrar 4 olup, 1 şeridi Bağlarbaşı çıkışına veriliyor. (Alt geçit gibi bir yerden geçilen çıkış.)
Hâlbuki o yolun arada kalan kısmı da genişletilse 3 şeride inmenin etkisi bu kadar hissedilmeyecek.
31. Gerekirse toplu taşımayı özendirmek için İstanbul’da trafiğe çıkmak isteyen özel araçlardan vergi alınsın.
32. İETT ve ÖHO araçlarından köprü ve otoban ücreti alınmamalı. Ekspres hatlar çoğalmalı. Bütün hatlar tek bilet olmalı.
33. Önemli yerlere (otobüs durakları, trafik ışıkları vs.) kamera konularak her türlü bekleme yapan, 2. şeritte indirme yapan ve otobüs olmayıp durakta indirme bindirme yapan araçlar kayıt altına alınmalı, bu işi sürekli hale getirmiş kişilerin ehliyetine süresiz el konulmalı ve kullandıkları araçlara belirli süre el konulmalı.

2 yorum:

  1. he hee :) çözümler gayet olumlu ya yapan yok nazifecimm.... bakalım zaman ne gösterecek bence bunu belediyelere dagıt ellerinde proje olsun :)::)

    YanıtlaSil
  2. renk seçimin ve karikatürlerin kalitesi bence oldukça iyi. renk seçimin bakan kişinin kolaylıkla baktığı nesneden etkilenmesini sağlıyoo.

    YanıtlaSil