25 Mayıs 2009 Pazartesi

Afiş + Yorum






















Dünyanın içinden Türkiye’nin bölge bölge güzelliklerinin resmedilmesi oldukça ilgi çekicidir. Burada dikkatimi çeken bir şey var o da bu güzelliklerin anca suy ile varlığını koruyabileceği gösterilmiştir. Dünyamızın ¾ ü sular ile kaplıyken bu oranın gittikçe azalması burada yansıtılmaktadır. Yani dünyamız gün gelecek bir yağmur damlasına ihtiyacı olacaktır. 3 tarafı denizlerle çevrili olan Türkiye ise bu konuda en hassas olması gereken ülkelerden biridir. Türkiye deniz çocuğudur. Denizin getirdiği kültür ve güzellikler Türkiye’yi dört bir yandan kuşatmış ve ona can vermiştir. Her bölgemiz sulardan yararlanarak kültürel zenginliğimizi arttırmıştır. Hayatı yaşanılır kılan değerlerimize sahip çıkmalı dünyamızı bir su damlası içine hapsetmemeliyiz.

12 yorum:

  1. Afişin konusu güzel açıklaması da güzel ama biraz da afişin görünümüyle ilgili şeyler söyleyebilirdin bence. Ayrıca karikatür ödevini beğendim ben olsam ancak bu kadar yapardım. :) 24 Resim ödevinde yaratıcı şeyler var beğendim güzel yapmışsın.

    YanıtlaSil
  2. Şöyle bi sitene göz gezdirdim ve çalışmaların güzeş olmuş, bencede karikatürler kısmın daha bi hoş olmuş.kısacası güzel olmuş herşey..

    YanıtlaSil
  3. Su ve Kültür...Afişin ve sloganın çok güzel...Doğayı taklit ederek kültürünü kazanan ve geliştiren insanoğlu için su devamlılığını sağlayacak en önemli unsurlardan biri belkide... Ülkemizin üç yanı sularla kaplı böyle bir ülkenin de bunu değerini bilip suyumuzu tasarruflu kullanmayanlara tavrımız net olmalıdır.yorumlaırn da çok güzel bir ege kzıı olaraktan :):) çok güzel çalışma suyumuzu ve kültürmüzü koruyalım...

    YanıtlaSil
  4. nazifecim ilk önce blogunda kullandığın renk dağılımı çok hoş:)
    ardından yapmış oldugun çalışmalar zaten güzel ama afiş yorum çok güzel kimin arkadaşı ya:)))

    YanıtlaSil
  5. Yorumunuzda birincil (afişte verilmek istenen) bakış açının yanında ikincil (aslında diye başlayan senin yorumun) ağır basıyor. İnsanda uyandırması gereken mesajda bu zaten ama bunlara ek olarak renk derinliği, obje sıralaması gibi unsurlarda katılabilirdi, mesela dünyamız arkaplanda önce ülkemiz, ülkemiz arka planda önce suyumuz mesajı içeriyor. Bu görüşlerinize katılmıyorum demek değil tabiki katılıyorum, ki zaten belirttiklerime yorumunuzda yer vermişsiniz fakat biraz arkaplanda kalmışlar. Özetle gayet başarılı bir çalışma olmuş. Tebrikler

    YanıtlaSil
  6. dsi den güzel bir çalışma ben diğer çalışmalarını gördüm pek hoşuma gitmedi hepsi. göresel açıdan çok zayıftılar. ama bu güzel türkiye kürelsel ısınma için neler yapıyor:: ayriyetten türkiye resmisin yeşillikli olmasıda ilgi çekiyor:: blogunda güzel olmuş::

    YanıtlaSil
  7. dünyanın 3/4 su ve bu oran git gide azalıyor demişsin ben kesinlikle katılmıyorum. Birincisi dünyadaki su miktarı sabittir bu oranı sadece buzulların eriyip erimemesi değiştirir. Şu sıralar buzullar eridği için oran aalmıyor artıyor. Azalan oran tatlı suyun tuzlu suya oranı. Ayrıca önümüzdeki yıllarda avrupanın bazı yerlerinin su altında kalacağı söylenirken suyun azaldığını söylemen gerçekten garip. Ama şuna katılıyorum tatlı suya ihtiyacımız olcak yağmuru çok arıyacağız...

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Hayatımızın en vazgeçilmez parçası olan suyun hem dünyamıza hem de yaşadığımız topraklarda biriken kültür birikimlerinin var olmasını sağlaması anlatılmaktadır.sahip olduğumuz coğrafyanın dünya içerisindeki yeri dağları denizleri bölgelerinin şekillendirilmesi gösteriliyor.Ayrıca kullanılan su yağmur damlalarının tekrar dönüşümü olması gerektiği dünyanın dışındaki su birikintisi ve içinde var olan topraklarımızda olması gereken suyun dengelenmesi grektiğinden bahsedilmektedir.Dünyamızın ve ülkemizin su üzerinde küçük bir damla gibi şeffaf gözükmesi ve canlılığını koruması için çok güzel bir örnek afiş tebrik ediyorum.
    Fatma Kanberoğlu

    YanıtlaSil
  10. İnsanların dikkatsizligi insanoglunun acımasızlıgı sonucu ortaya cıkmış bir doga sorunu.. Sanırım yaşadıgımız dunyayı biz yok ediyoruz.. Global warming... Kaçanılmaz son yaklasıo galiba.. Biz üç tarafı denizlerle cevrili bi ülke olmamızın avantajlarını deil dezavantajlarını kullanıyoruz elimizdeki degerlere sahip çıkmalıyız.. bence daha özgün bir foto seçsen daha iidi nazife..
    RECAİ ŞUMNULU

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle genel olarak baktığımda blog gayet güzel ve düzenli olmuş. Aradığıma hemen ulaşabildim. Seçtiğin renk de sana yakışan bir renk :) Kısacası blog genel olarak güzel görünüyor.

    Nazifecim seçtiğin afiş çok şey anlatıyor aslında. İlk bakışta da gayet açık ve net.
    Yalnız yazmış olduğun yorumlarda bazı bölümleri afişle bağlantılandıramadım. Afişin anlattıklarından çok günümüzde yaşadığımız su sorunlarına dikkat çekmişsin ve yorum yapmaktan çok bir afiş üzerinden giderek mesaj vermeye çalışmışsın. Ancak yorumların yine de güzel.

    24 resim ödevinde de resimler güzel ve düzenli çizilmiş fakat fazla seçilmiyor ve yazılar hiç okunmuyor. Bu yüzden resimlerinle ilgili yorum yazamıyorum.

    Trafik levhaların da güzel. Her biri farklı mekanlarda çekilmiş ve çeşitli levhalar seçilmiş. Ancak sayfayı açtığımda biraz düzensiz gorünüyorlar biraz daha düzenli yerleştirilebilirdi.

    Hocamızın verdiği ödevde Karikatürlerdeki Türklere ait diyaloglar veya olaylardan çok objelerin ön plana çıkartılmasıydı. Burada seçmiş olduğun karikatürler daha çok bir mesaj içeren bir olayı anlatan karikatürler. Amacına tam olarak hizmet etmiyor olsa da karikatürler benim hoşuma gitti.

    Çalışmalarının devamını diliyorum.
    Mine TAYGÜN

    YanıtlaSil